Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Om 1 vb te geven, nadat de nazi's na personeel van winkels te dwingen door een doek te ademen, dat ook met klanten van winkels begon, waren er oudere mensen die daar blij mee waren, met reden opgave zijnde dat ze "zich minder bekeken voelden" en nog straffer: ze schepten er zelfs genoegen in om mensen, waarop ze feitelijk jaloers waren, te zien worden geklooid ermee.
Bevolking tegen zichzelf beschermen... tjonge, die rottige nazi bende en hun gesponsord kwakzalverkransje, leiden apparaten die natiewijd veruit de slechtst werkende bedrijven zijn, EN DIE ZOUDEN HET BETER WETEN ?
Die laffe bende, gedeserteerd uit de werkvloer, klanten dwingende, die gaan... beter weten ???
|
Heb een stuk van dat boek vluchtig overlopen en wat gezag op zich betreft, ik heb geen gezag nodig.
Nee geen stoef, ik merk dat ik zonder meer gewaardeerd word bij mijn manier van leven.
Ik leef in respect met mezelf en de mensen rondom mij alhoewel dat laatste niet altijd eenvoudig is.
Voor gezag heb ik enkel respect als het de samenleving bevordert, niet zoals bij het leger bvb.
Daar worden marionetten gekweekt, binnenkort krijgen ze een chip ingeplant en dan is gezag niet meer nodig, de computer neemt het dan over.
Er zijn niet meer moorden gepleegd dan door godsdienst en onze leiders geven het slechte voorbeeld, allemaal akkoord maar zonder orde gaat niet met zoveel mensen samen.
Het is utopisch te veronderstellen dat ieder vrij mens die vrijheid op de juiste manier beleeft rekening houdend met zijn omgeving.
Ieder individu is totaal anders ook al door zijn afkomst en wat hij gezien en geleerd heeft.
Daarvoor is er een leiddraad die je gezag kan noemen nodig.
Ik ben nog "nooit" een volger geweest maar het nut voor een leiddraad zie ik absoluut in.
Ik ga er hier met stoppen want die discutie is echt te lang en te breed om hier te voeren.