Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2005, 13:10   #135
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barthmark
Eigenlijk begrijp ik de gelijkenis niet tussen de dreigbrieven in de Remmery zaak en het vernielen van De Winters wagen. De discussies op politics die ook maar een beetje migrant-getint zijn monden uiteindelijk uit in wederzijdse scheldpartijen tussen links en rechts. Met alle mogelijke middelen wordt dan aangetoond dat de tegenpartij zich meer bedient van geweld dan de andere. De aanzet voor het onderwerp gaat uiteindelijk verloren. Als jullie dat leuk vinden, mij goed, maar dan gaat de zin van een forum aan mij voorbij, eerlijk gezegd.

Geweld is altijd af te keuren. Zowel fysisch geweld (ook vandalisme) als psychologisch geweld. Ik blijf erbij dat geweld meestal geïnintialiseerd wordt door een kleine minderheid die geweld zien als een prettig tijdverdrijf. Ik baal van geweld in al zijn vormen en schrijf het ook toe aan een serieus gebrek aan verstand. Krakers die in hun in hun vernielingszucht ook nog iemands inboedel overhoop halen, mensen die auto's vernielen, mensen die in tegenbetogingen zeer provocatief te werk gaan, schrijvers van dreigbrieven (naar anderen of zichzelf) en andere geweldenaars; ze behoren in mijn ogen tot hetzelfde soort, van welke strekking ze ook zijn.

Mahatma, is uw leven dan tevergeefs geweest?

Mensen die in dit forum de gevolgen van de dreigbrieven toejuichen (joepie, ze vertrekt, joepie ze schijten in hun broek,...) wens ik van harte een eigen dreigbriefschrijvertje toe. Als dit soort terrorisme wordt goedgepraat als reactie op de bestaande maatschappelijke problemen, wie durft dan nog beweren dat dit de beschaafde wereld is? Misschien moeten we het gebruik van de schandpaal ook nog eens in overweging nemen?
Een oprotpremie... :o) Sommige mensen zien de zaken wel heel simpel. Ga jij die betalen, M.V.B.?
HAHa,er zijn toch nog mensen met gezond verstand,proficiat!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden