Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2021, 15:48   #763
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, ik heb een vaccin genomen, maar ik wil niet dat dat gebruikt wordt om mij (of iemand anders) "gunsten" te verlenen. Omdat dat geen enkele sanitaire zin heeft. Al zeker 30 keer uitgelegd. "groepsimmuniteit" in een vliegtuig bestaat niet. Opdat het concept "groepsimmuniteit" zin heeft, moet men enkele keren de besmettingsperiode (~10 dagen) samenblijven. Oftewel is uw vaccin beschermend, en dan moet een gevaccineerde geen schrik hebben van een ander (daar DIENT zijn vaccin trouwens voor) ; oftewel is dat vaccin niet zo beschermend, en dan heeft het ook geen zin om het van een ander te vragen. JA, toegegeven, de KANS om als gevaccineerde zwaar ziek te worden door een andere gevaccineerde is kleiner. Maar niet zo enorm veel kleiner. Dan zou men beter bijvoorbeeld reizen enkel nog onder de 30 jaar toelaten. Het risico op zwaar ziek worden, ongevaccineerd, is kleiner als je onder de 30 bent, dan als je gevaccineerd bent en 60 jaar bent.

Als het dus gaat om "veilig" te reizen, moet men reizen beperken in leeftijd, punt.

Dus voor de reis zelf en de "veiligheid" van de passagiers speelt dat geen grote rol en is het incoherent.
Je kan niet van 'een kleinere kans' overgaan op 'het maakt niets uit'. Ik heb an sich niet zo'n enorm probleem met dat paspoort NU, maar ik vrees dat daar weer een heel systeem rond gaat ontstaan waar je nadien niet meer van verlost raakt.

Wat je voorstel over leeftijd betreft: geldt dat ook voor vissen?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden