Voor sommige diensten dient men een kopie van een identiteitskaart naar het betrokken bedrijf of de bank- of verzekeringsinstelling te mailen. Als een hacker de kopie bij een instelling of bedrijf, op je eigen pc, in de cloud of onderweg onderschept kan die daar blijkbaar mee aan de slag ... daarenboven is foutloos proberen schrijven iets uit het verleden dus op taalfouten afgaan wil ook almaar minder lukken ...
Ik ben laatst nagegaan waar mijn kredietkaartgegevens overal werden opgeslagen en heb die waar mogelijk verwijderd. Het verwonderde me bij hoeveel bedrijven het opslagen van die gegevens in de gebruikerszone de default keuze is. Ik vraag me af hoe het er van hun kant uitziet, wat ik niet kan zien. Blijft alles elders toch nog op hun servers staan als het me lukt de gegevens in de gebruikerszone te verwijderen ?
|