Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2021, 05:40   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En welke consequenties zou dit kunnen hebben op het beleid ?
Het wil zeggen dat, wat ik al heel lang vermoed, het in China al grotendeels uitgewoekerd was, en dat hun lockdown dus gewoon werd toegepast op de staart van een epidemie. En ja, daar werkt dat goed natuurlijk. Het wil zeggen dat ons na-apen van die lockdown, omdat dat zogezegd toonde dat zij een manier hadden om een epidemie tegen te houden, niet zou plaatsgevonden hebben. Het wil zeggen dat al die onnozelaars met hun "platslaan van de curve zoals in China" de zeveraars zijn waarvan ik allang denk dat het zeveraars zijn, want zij halen hun zout uit Chinese propaganda en niet uit een werkelijkheid die dus nooit heeft plaatsgevonden.

Met andere woorden, wij zouden niet hysterisch geworden zijn, mochten wij geweten hebben dat het in China uitgewoekerd was. Dit, in de veronderstelling dat het virus van ginder komt. Wat wel degelijk plausibel is, gezien het ginder inderdaad eerst "ontploft" is.

Maar meer nog: hadden wij vanaf september geweten dat het aan het rondgaan was, dan hadden we het misschien wel degelijk aan de bron kunnen smoren. Iets dat al 6 maanden aan het propageren is, daar kunt ge niks meer tegen doen, dat zit overal he. Maar iets dat nog maar pas begonnen is met rondgaan, wel.

Nog beter: we hadden een half jaar kunnen winnen aan vaccin ontwikkeling.

En iets zegt mij dat de Chinezen wel degelijk wisten dat er iets gebeurd was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 mei 2021 om 05:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden