Discussie: Wokeness
Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2021, 10:43   #583
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik dacht dat een geboorteakte weergeeft dat wat men vaststelt bij de geboorte, waaronder het biologisch geslacht. Blijkbaar wordt er een uitzondering op de regel gemaakt voor transgenders. De transgender conditie staat echter niet vast. Zeker niet bij kinderen. Mensen kunnen zich bedenken en terug van geslacht veranderen. En wie weet dan nog eens. Er staat daar geen wettelijke limiet op voor zover ik weet.

Wat als iemand zich jong voelt maar 'gevangen' in een oud lichaam? Waarom zou die persoon niet zijn geboorte datum mogen veranderen op de geboorteakte? (Was er niet zo een zaak een tijd geleden?)

En wat als je ouders je mishandelden en je voelt je echt niet als hun kind?

Of wat als je een hekel hebt aan Vilvoorde waar je toevallig geboren bent. Of er wordt op je neergekeken omdat je in Kinshasa geboren bent of je denkt dat je meer kansen maakt bij een sollicitatie als je in Brasschaat geboren zou zijn?

Waarom kan je niet gewoon een hele nieuwe geboorteakte bedenken met allerlei hippe info? En na carnaval verander ik gewoon terug. Ja want waarom zou men enkel recht hebben op een nieuwe geboorteacte als men zich slecht voelt ermee?

Of is de betere vraag misschien waarom transgenders lobbyen om hun biologisch geslacht perse te willen wissen van officiële documenten? Zouden ze die info willen verzwijgen als ze een relatie aangaan? En is dat wel ethisch gedrag? Heeft de partner niet het recht te weten wat het biologisch geslacht is van zijn of haar wederhelft? Waar is de bescherming van diens rechten?
Ik zou nog een stap verder gaan en bevragen waarom transracisme niet zou kunnen? In de VS wordt bij tal van gelegenheden gevraagd naar je ras/ethnische afkomst. Als je blank bent geboren maar je voelt je zwart dan zou je dat toch ook naar believen kunnen invullen?

Maar ik heb zo de indruk dat de wokies daar gaan beginnen steigeren want dat brengt hun concept van systemic racism op losse schroeven. En dat mag niet natuurlijk want dan zijn ze hun knuppeltje achter de deur kwijt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden