9 mei 2021, 12:01
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Elon Musk live show (SNL), 5,5 minuten.
Ook: Be-versie (ingekort):
Citaat:
https://www.hln.be/celebrities/elon-...eeft~a0fa89db/09-05-2021
Elon Musk onthult dat hij Asperger heeft
De multimiljardair Elon Musk (49) vertelde in de Amerikaanse televisieshow ‘Saturday Night Live’ dat hij het syndroom van Asperger heeft, een autismespectrumstoornis. “Ik weet dat ik soms rare dingen zeg of post, maar zo werken mijn hersenen nu eenmaal”, zei de CEO van Tesla en SpaceX.
“Ik schrijf vanavond eigenlijk geschiedenis als de eerste persoon met Asperger die ‘Saturday Night Live’ presenteert,” zei Musk. Hij kreeg hiervoor een groot applaus van het publiek. “Of ik ben in ieder geval de eerste die het toegeeft. Dus ik zal vanavond niet veel oogcontact maken met de cast.” Het is de eerste keer dat Musk publiekelijk vertelt dat hij het syndroom van Asperger heeft, een autismespectrumstoornis. Mensen die kampen met deze stoornis hebben meer moeite om sociale interacties aan te gaan.
Musk sprak ook over zijn bijzondere tweets in de show. “Kijk, ik weet dat ik soms rare dingen zeg of post, maar zo werken mijn hersenen. Tegen iedereen die ik beledigd heb, wil ik alleen maar zeggen: ik heb elektrische auto’s opnieuw uitgevonden en ik stuur mensen naar Mars. Dacht je echt dat ik een chille, normale kerel zou worden?”
|
Laatst gewijzigd door Micele : 9 mei 2021 om 12:13.
|
|
|