Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Dat men dit niet inziet is het beste bewijs dat de gemiddelde mens op deze aardkloot gewoon dom is. Dat gegeven is voor mij een serieuze wake up call geweest. Ik weet ook wel dat de IQ scores volgens een normaal verdeling verlopen, maar ik had altijd het idee dat de meeste mensen binnen aanvaardbare scores vielen. Wat deze corona crisis duidelijk heeft gemaakt is dat dit niet het geval is. De meesten hebben zelfs niet de capaciteiten om 2 minuten na te denken en dat is iets wat types zoals Marc Van Ranst wel al wisten.
|
Als iedereen van alles de basis zou moeten kennen, zal niemand van het specifieke genoeg weten, een beetje als alleen leven op een eiland - je moet alles zelf doen waardoor je geen kans hebt om in iets beter te worden, en je welvaartspeil daardoor flut blijft. IQ is dan een onbetekenende factor.
In een samenleving ben je daardoor genoopt op anderen te rekenen voor andere specifieke functies.
En dat wordt uitgebuit door figuren die zich profileren als "expert" in zulk een functie, waarbij de expertise niet alleen vals kan zijn, maar zelfs irrelevant, door een lelijke agenda.
Dat is ook wat ik hekelde met dit onderwerp. Ik wil de vrijheid om ZELF te beslissen hoe ik omga met de aanwezigheid van een virus, incluis of ik al dan niet gebruik maak van andermans expertise en zoja wie. Dat de overheid, met kop en schouders de rottigste organisatie in de samenleving, te dom, te idioot en vooral, te lui, zich via dwang en onder dreiging van gebruik van geweld zichzelf aan me opdringt en me wil dicteren wat te doen inzake deze virusaanwezigheid, is een erg gevaarlijk precedent.