Citaat:
Een politiekorps in Oost-Vlaanderen luisterde stiekem mee wanneer advocaten en hun cliënten een vertrouwelijk overleg hadden in het daarvoor bestemde politielokaal. Het gerecht is een onderzoek begonnen naar de onwettelijke praktijk. De Tijd
|
Ik heb soms medelijden met de politie. Het wordt altijd maar moeilijker werken voor hen. Je moet bijna een superman zijn om binnen de lijntjes kleurend nog iets te bewijzen en dan heb je nog veel activistische rechters die bewezen misdaden gewoon onbestraft laten. Met advocaten die middels minimale weinig ter zake doende procedurefouten zware witte en blauwe misdadigers vrij krijgen loop ik al helemaal niet hoog op. Maar dit vind ik er toch ook over. Het betreft wel maar één politiekorps maar ik zie het overal in de samenleving gebeuren. De privacy wordt massaal geschonden door misbruik van technologie. Dat dit zo maar met een waarschuwing wordt weg gewuifd ... . Voor hetzelfde geld schieten tal van advocaten van daar veroordeelden in actie en komen een pak schuldigen vrij.