Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2021, 11:21   #10
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik heb het vrees ik ongelukkig verwoord. Ik weet wat de taak van een advocaat is. Met 'naar mijn gevoel' doelde ik eerder op 'zo zou het moeten zijn'. Naar mijn gevoel (volgens mij zou het aldus moeten zijn dat ...) is het gewoon verkeerd, dat iemand die effectief (bijvoorbeeld) een roofmoord heeft gepleegd, zou kunnen vrijkomen omdat zijn advocaat ergens een stommiteit heeft gevonden in de wetgeving terzake ... Naar mijn gevoel zou 'dat' niet tot het takenpakket van een advocaat mogen behoren.
Het zijn de politici die moeten zorgen dat dergelijke praktijken niet mogelijk zijn.
Maar men kan niets 100% idioot proef maken en advocaten zullen steeds een weg zoeken om hun cliënt de beste verdediging en bescherming te geven.

En in Europa mogen we nog niet klagen.
In de VS kan een crimineel zelfs openlijke toegeven dat hij een misdaad heeft begaan, als niet de juiste procedure is gevolg, is die bekentenis niet bruikbaar in een proces en zijn alle bewijzen die gevonden worden naar aanleiding van die bekentenis ook onrechtmatige bewijzen en dus niet bruikbaar.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden