Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture
Of hoe zet ik de wereld op zijn kop voor dummies.
De ongevaccineerden eisen helemaal geen recht op om hun in dezelfde ruimtes te mogen begeven als de gevaccineerden. Die willen gewoon, zoals in de afgelopen duizend jaar, hun in de openbare ruimte mogen begeven zonder vaccinatievoorwaarden. Als ik op café ga maakt de vaccinatiestatus van de andere bezoekers mij niks uit. Het zijn de gevaccineerden die er een probleem van maken. En zoals Patrick zegt is de reden nogal belachelijk, namelijk geen vertrouwen in de werking van hun eigen vaccin maar wel in dat van een ander.
Het zijn de gevaccineerden die het recht claimen om hun niet in dezelfde ruimte te willen begeven als niet gevaccineerden. Dan is de oplossing gewoon simpel: blijf thuis en je zal geen last hebben van niet gevaccineerden.
Das hetzelfde als zeggen dat ik het recht heb om mij in ruimtes te begeven zonder oude mensen en om mij dat recht te garanderen moeten ze de ouw mensen maar de toegang tot die ruimtes ontzeggen. Ik zal het tegen de volgende cafébaas zeggen: "gelieve mijn rechten te eerbiedigen en alle ouw mensen niet binnen te laten".
|
Antivaxxers behoren tot het type mensen die het best omschreven kunnen worden met een term uit het wielrennen:
wieltjeszuigers. Het komt neer op willen profiteren van het resultaat van de inspanning of het engagement van de anderen zonder zichzelf daarvoor in te zetten. De achterliggende gedachte komt neer op "hoe meer er rondom mij gevaccineerd zijn hoe minder ik het risico loop besmet te worden. Ikzelf doe lekker niets".
Velen onder ons zullen wel reeds met dergelijk soort figuren te maken gehad hebben. Niet zo prettig om daarmee geconfronteerd te worden. De regering had van in het begin de vaccinatieplicht moeten moeten invoeren en handhaven.