Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2021, 18:40   #19
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Griep is heel vergelijkbaar met Covid19. Enkel veel en veel minder gevaarlijk.
Dat las ik al ja..
Maar ik zou 'griep' niet willen onderschatten.. feit is wel dat we ermee hebben leren leven en we (als samenleving) ons er tegen kunnen beschermen.. zowel met vaccins als met geneesmiddelen..

Dus: als de risico-patiënten hun covid-spuit gekregen hebben, hoe gevaarlijk is covid dan nog..?

Gaat het bevolkingsaantal zienderogend achteruit zoals men beloofde..? Ik denk van niet.

Bijkomend: stel dat we 't volgende kunnen simuleren: na deze vaccinatie-ronde hebben we een aantal jaar leren leven met covid, waarbij we telkens -net zoals met griep- de risico-gevallen inenten.. hoe gevaarlijk zou covid dan nog zijn..? 't is een simulatie natuurlijk. Nu, het meest voor de hand liggend zou zijn dat een corona-virus in de loop der tijd verzwakt, zo kennen we ze.. tenzij je gelijk een kieken zonder kop maatregelen gaat nemen die het virus sterker kunnen maken, maar in deze simulatie laten we dat even buiten beschouwing.. dus.. hoe 'gevaarlijk' zou het dan zijn..? Ik denk niet erg gevaarlijk. Maar ik zal eens mailen met Ferguson, die is naar 't schijnt nogal sterk in dat soort materie.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden