Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2021, 19:30   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het komt neer op willen profiteren van het resultaat van de inspanning of het engagement van de anderen zonder zichzelf daarvoor in te zetten. De achterliggende gedachte komt neer op "hoe meer er rondom mij gevaccineerd zijn hoe minder ik het risico loop besmet te worden. Ikzelf doe lekker niets".
Het is eerder andersom. Ik denk niet dat "anti vaxxers" ergens schrik hebben van corona. Maar dat kan jij je niet inbeelden, he. Ik zou zeggen dat iedereen onder de 40 jaar idioot zou moeten zijn om schrik te hebben van corona, vermits het verkeer gevaarlijker is voor die personen, en die daar manifest ook geen schrik voor hebben. Een gevaccineerde 60-er heeft hetzelfde risico ongeveer als een niet-gevaccineerde 40-er. Als die gevaccineerde 60-er zich dus veilig voelt met zijn vaccin, dan zou die 40-er dat ook moeten zijn, zonder zijn vaccin.

Ik, als gevaccineerde, heb vooral schrik van andere gevaccineerden. Ik zou het liefst de enige zijn op de wereld die gevaccineerd is.

Een niet-gevaccineerde tussen heel veel gevaccineerden zal op den duur ook gevaarlijk zijn. Nu nog niet, maar in de toekomst wel, want die gevaccineerden gaan onder zich virussen doorgeven waar zij zelf niet heel erg ziek van zijn, maar waar niet-gevaccineerden misschien heel erg ziek van worden.

Maar het gevaarlijkste van al is een grote groep gevaccineerden die zich niet testen. Daar kunnen dus enkel maar virussen in propageren die door het vaccin geraken, en die gaan helemaal niet gestopt worden, in tegendeel, want gevaccineerden krijgen overal toegang, en gaan helemaal niet opletten.

Ik ga het nog eens voor de zoveelste keer herhalen:

een vaccin is goed om mensen die riskeren van zwaar ziek te worden van corona, minder zwaar ziek te worden. Dat is het.

Maar met een vaccin hou je geen transmissies tegen, zeker niet van virussen die door het vaccin geraken, en dat zijn precies die waar men 'schrik' voor heeft.

Als je een virus vrije zone wil hebben, dan gebruik je testen + quarantaine. Wil je een virus-arme zone, dan gebruik je testen. Vaccins hebben daar niks mee te maken.

En vaccins neem je, als je denkt dat je zwaar ziek kan worden. Zoniet, neem je geen vaccin.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 mei 2021 om 19:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden