Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2021, 14:21   #49
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee want die gaan allemaal heel zwaar ziek worden. Dat zijn dan alles behalve asymptomatische dragers, en dus slechte verspreiders. Dat is zoals een virus dat bijzonder dodelijk geworden is. Nu ga je mij zeggen: maar ze hebben nog voldoende niet-gevaccineerden om toch blijven door te gaan. Ja, maar dan is hun evolutief voordeel ook weg.

Zo een virus zou gewoon een bijzonder dodelijk virus zijn. Ik weet niet of dat virus daar zo een groot voordeel bij heeft.
Alles hangt af van het ziekteverloop.

Daar probeert men al meer dan een jaar inzicht in te krijgen zonder veel succes.

Sommige patiënten worden eerst licht ziek en lijken dan aan de beterhand. Waarna ze een tweede klap krijgen en aan de beademing belanden. Genoeg gelegenheid om eerst als verspreider te fungeren dus.

De variatie in het ziektverloop hangt volgens mij samen met het grote aantal verschillende organen die kunnen geïnfecteerd worden door covid.

En dat is op zijn beurt volgens mij een aanwijzing voor gain-of-function experimenten in het Wuhan lab. Een SARS-achtig virus onderging serial passaging doorheen een groot aantal verschillende menselijke cellen.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden