Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2021, 12:49   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Lach maar, als ze hun infrastructuur niet verbeteren en drastisch aanpakken dan zal je de gevolgen snel genoeg zien.
Wat ze ook doen. Hoe meer EV hoe meer laadpunten. Daarom die NL-data.

Citaat:
Ik ben niet tegen uw electrische heilige koe, maar je moet er wel goed over nadenken. Het is niet allemaal rozegeur en manneschijn en uw batterijen, zonnepannelen en afgedankte windmolens, moet je ook gerecycleerd krijgen en niet ergens op een hoopje gooien.
Wat ze ook doen. Integendeel tot benzine- en dieseluitlaatgassen die worden gerecycleerd in uw longen en leefomgeving.

Citaat:
Waterstof ja, ik weet het, het kost nog altijd veel om te produceren, maar groene stroom is ook gesubsidieerd. En ge kunt niet al uw teveel geproduceerde stroom in een accu steken. Je kan het dan wel bufferen door er waterstof van te maken.
Groene waterstof heeft 3 maal zoveel groene stroom nodig als batterijopslag.
En dan nog niet te spreken van de perperdure waterstofinfrastructuur.

Citaat:
Bovendien als jij vrachtwagens wil laten rijden etc, ga je daar toch naartoe moeten. De Duitsers doen trouwens tests met treinen op waterstof.
Dat mogen ze. Maar het blijft verspilling want 3 maal minder efficiënt. Treinen met batterijen rijden inmiddels ook.

Citaat:
Uw electrisch voertuig voldoet nog altijd niet aan mijn minimum voorwaarden en door de brakke laad infrastructuur in dit land, gaat dat nog een poos duren ook.
Ik weet echt niet waar je dat haalt. Wie niet thuis kan laden zal voorlopig geen EV kopen, toch niet de doorsnee-Belg.

Citaat:
Zelf al slaag je erin om dergelijke auto wel te produceren (voor een normale prijs) .

Dus minstens 750 echte kilometers en herladen binnen maximaal 15 minuten en dan doe ik al een serieuze toegift. 4x4 , een trekhaak hebben en dat voor max 30 000 euro.
750 km? ik zou echt niet weten waarom, aangezien men kan snelladen onderweg, en ja 15 minuten is ruim genoeg.
Zelfs vandaag al: https://abetterrouteplanner.com/

De gemiddelde betere EV kun je altijd 4*4 krijgen.

Citaat:
En dat maximaal 15 minuten is ook de wachttijd inbegrepen als er iemand voor je staat.
Benzine en dieselwagens verliezen meer tijd per jaar door te moeten tanken dan een EV die regelmatig thuis of op het werk oplaadt.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 mei 2021 om 13:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden