Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad
Mijn ervaringen in Nederland waren anders. Niemand had daar een masker op. Nu al een meer dan jaar (zo goed als elke week) word ik daar bekeken alsof ik van een andere planeet kom.
|
Dat was in maart zo, toen ik naar mijn werk reed tijdens een late shift. Mensen die gebaren maakten van 'keer terug' en een Brabantse Westhoeker die me aanmaande te stoppen en eruitzag alsof die op mijn smoel ging slaan en prompt zijn middelvinger opstak toen ik doorreed.

Ik reed door en vroeg niet wat het te betekenen had omdat ik anders te laat op mijn werk kwam (ik reed met een papier rond dat me toestemming gaf de grens over te steken).
Maar zelfs in Roosendaal kreeg ik gebaren van passanten om terug te rijden. Plichtsbewuste Nederlanders die de Belg trachtten te informeren over 'de regels'.
Toen dat er een nieuw reisverbod kwam rond juni, geloof ik (vergeten wanneer) was het weer van dat. Boze gezichten en gebaren... De dag erna terug normaal gedrag. Erg bizar.
Enkel op de eerste dag waar België verstrengde wel, eerlijkheidshalve. Dan werden veel Nederlanders één dagje tijdelijk gek. Dan konden ze het verteren en keerde de redelijkheid weer.
Het idee dat een Belg in Nederland werkt kwam blijkbaar niet in hen op. Enkel Nederlanders werken in België, immers.