Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2021, 09:01   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Niet alleen dat.

De verplichte gordeldracht werd wel ingevoerd halfweg 70ies, toen al die rare snelheidsbeperkingen in Belgie niet bestonden, de Nederlanders hadden al lang hun algemene 80 kmh, en eens in Vlaanderen konden ze 90 en 120 kmh rijden op gewone wegen. (Nederland had toen zelfs nog 100 kmh op de snelweg)

Dat de Belg nog achterstand heeft qua gordeldrachtpercentage ligt alleen maar aan de zeer lakse handhaving op de gordeldracht in het verleden. Sinds een vijftal jaren is dat percentage pas echt gestegen.

Er was toen in het verleden gewoon een gedoogbeleid in ons landje (boetes gordeldracht watisda?) terwijl in het buitenland (Duitsland toen) er wel gehandhaafd werd op gordeldracht met serieuze boetes.

Men leest trouwens nog het verschil in de buitenlandse media waar dodelijke ongevallen wegens geen gordeldracht vet in de krant staan.
In Belgenland heel zelden of meestal helemaal niet.
Is die gordeldracht niet gewoon gestegen omdat je anders horendol wordt van dat gepiep? Je kan het gewoon niet meer vergeten om die aan te doen. Vroeger deed ik eigenlijk ook nooit een gordel aan, maar sinds een jaar of 15 piept mijn wagen als ik die niet aanheb...Ondertussen is dat gewoon een automatisme.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden