Dat basisinkomen. Hoe word dat bepaald? Een inkomen vanuit overheidswege, wat voldoende is om iemand voedsel,drinken en onderdak te geven?
Ok laat ons voor 10 miljoen Belgen een bed in een verwarmde hangaar voorzien. Misschien wel verwarmd met de restwarmte van de o zo vervloekte kerncentrales. Gevoed, 3 keer per dag met het aantal caloriën mineralen en vitaminen geschikt bevonden uit 805 studies uit de EU landbouwoverschotten.
Daar komt geen klassieke eurocent aan te pas.Kan ook geen belasting op geheven worden,,en BTW lijkt me ook al vrij idioot.
Pas als je kan aantonen echt werk te hebben mag je beschikken over keiharde cash, waarmee je een echt leven uit de voorraadkast van loonslaven vaarwel kan zeggen, en loonslaaf mag worden.
Iedereen ,vanaf 18 jaar, komt in deze voorraadhangaar terecht, gestudeerd of niet, totdat aangetoond kan worden dat deze meer mag studeren-door de financien van de ouders/voogden- of een werkgever een lichaam nodig heeft. Personen kunnen geen werkgever zijn. Alleen firma's of de staat. Firma's moeten hun werklui betrekken via de staat.
Ik ben eerder van mening, laat de idioten kreperen en sterken overleven.
Wil je het warm hebben zonder stoken.Simpel goed isoleren en klein wonen, en verzamel papier.Ik krijg genoeg papier binnen op een jaar om een volwassen goed geisoleerde woonkamer een hele winter op 22°C boven de buitentemperatuur te houden.
De enige reden ik dit niet verkachel is omdat ik mijn bijdrage voor het milieu doe, en op het minder vervuildende en aggresieve aardgas stook.Tot de politici hier ook teveel winst op willen maken. Vroeg of laat ga ik dan op een andere brandstof overstappen.