Psychologische begeleiding van miltairen die terugkeren uit oorlogsgebied
Het is duidelijk geweest, getuigde ook een vriend van J.C.
De psychologische ondersteuning voor militairen die jaren in oorlogsgebied hebben gezeten en taferelen op hun netvlies gebrand hebben gekregen die wij ons niet kunnen voorstellen, die krijgen een gesprekje van 10 minuten bij een psycholoog als ze terugkomen. Meer is er niet aan.
Want zoals altijd in België is alles rond mentaal welzijn "hohoho" en "hahaha" en wordt alles weggelachen met een draaiend vingertje ter hoogte van de slapen.
Ook tijdens de coronacrisis werden vorig jaar psychiaters quasi recht in hun gezicht uitgelachen of gewoon met draaiende ogen bekeken wanneer het over het mentale welzijn van de burger ging. Tijdens de zwaarste maatregelen waren er hoeveel virologen en epidemiologen? 4? 5? 6? en 1 gedragspsycholoog. één.
Wat ik vooral merk is de pijlen die afgevuurd worden op ofwel Marc Van Ranst, ofwel Jurgen zelf, maar niemand blijkt stil te staan bij het falende beleid en het steeds aanhoudende taboe op psychisch welzijn dat voor de zoveelste keer een slachtoffer heeft geëist.
Het zal wel weer doofpot en weglachen worden zeker?
|