Het blijft me verbijsteren dat in onze "Westerse" maatschappij nog steeds een aanzienlijk aantal mannen zich laten verleiden om te trouwen (voor de wet).
Voor velen van hen is het een opstapje naar een leven van armoede en gehoorzaamheid...(yep,de tafels zijn gedraaid )
Ik herinner me nog de uitspraak van een "Taliban-leider" in een interview (met een Westerse journalist uiteraard).Er waseen vraag over vrouwenrechten en zo,en hoe dat toch in tegenspraak is met waar de Taliban voor staat...
De man,zeer vriendelijk en zelfs hoffelijk antwoordde gevat: "Ik heb medelijden met de Westerse mannen"....
Een kwart eeuw later achtervolgt die uitspraak mij nog steeds......
Geen problemen dat alle mensen gelijk zijn voor de wet......maar dan moet men geen dure eden meer zweren en officieel laten bestatigen (met CONSEQUENTIES!) die uiteindelijk weer rechten inperken....
Om terug te keren op de start van het draadje.....Als de tendens zich voortzet sterft het probleem vanzelf uit."Westerse" huwelijken (naar "Westers" juridisch model)verdwijnen.Enkel idioten(ik bedoel dan de mannen in het verhaal) doen dat nog
Laatst gewijzigd door kelt : 26 juni 2021 om 07:09.
|