Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture
Dat klopt toch niet. Die vaccins worden op grote schaal opgekocht door instellingen als de EU en andere grote mogendheden die het kunnen betalen.
Ondertussen beveelt het WHO aan om massaal te vaccineren, de derde wereld en kinderen incluis (die vaccin zullen ook door deze mogendheden worden betaald gelet op de ingeprate vrees dat er zo varianten gaan ontstaan die de westerse belangen opnieuw zullen bedreigen).
Men is letterlijk een propagandashow aan het opvoeren om Jan en alleman te vaccineren. Dan hoef ik toch niet uit te leggen dat de big farma daar alle belang bij heeft, namelijk hun product opsolferen aan de hele wereld?
Met het vrije markt principe gaan ze dat nooit verkocht krijgen in Afrika en Azië, want die hebben ten eerste al minder geld en ten tweede andere kopzorgen dan corona. Nu is het het Westen dat betaalt voor alles en iedereen. Het maakt de farma niet uit wie er betaalt, wel of er betaald wordt en liefst zoveel mogelijk.
Het is geweten dat de farma jaarlijks grote budgetten spendeert aan lobbywerk, ze gaan dat niet doen als zoiets geen effect heeft. Het feit dat bedrijven massa's geld blijven spenderen aan publiciteit, is immers het bewijs dat publiciteit werkt.
|
Ik snap niet dat in dit corona verhaal er aan lobbyen zelfs maar behoefte was.
De nazi's hoefden toch niet overtuigd te worden om burgervrijheden verder in te perken?
Een beetje zoals een wapenfabriek. Die hoeft een oorlogszuchtige overheid niet te overtuigen he - de orders komen VANZELF.
Vanuit die optiek lijkt het me juist dat de farmalobby hier zwaar overroepen wordt.
Was de situatie omgekeerd geweest - zijnde een overheid met weinig motivatie om een bepaald farmaproduct aan te wenden, dan ja.
Om te verduidelijken via een gekke analogie: stel dat de farma industrie een middel uitvindt dat mensen minder braaf doet gehoorzamen, DAN zou de farma nogal wat moeten lobbyen om dat versjacherd te krijgen.