Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2021, 13:56   #69
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik snap niet dat in dit corona verhaal er aan lobbyen zelfs maar behoefte was.
De nazi's hoefden toch niet overtuigd te worden om burgervrijheden verder in te perken?
Een beetje zoals een wapenfabriek. Die hoeft een oorlogszuchtige overheid niet te overtuigen he - de orders komen VANZELF.
Vanuit die optiek lijkt het me juist dat de farmalobby hier zwaar overroepen wordt.

Had de situatie omgekeerd geweest - zijnde een overheid die weinig motivatie om een bepaald farmaproduct aan te wenden, dan ja.
Om te verduidelijken via een gekke analogie: stel dat de farma industrie een middel uitvindt dat mensen minder braaf doet gehoorzamen, DAN zou de farma nogal wat moeten lobbyen om dat versjacherd te krijgen.
Alles begint het het WHO eh, het WHO stelt iets, en dat sijpelt dan naar onder tot bij de individuele huisarts bij wijze van spreken.

Het WHO stelt dat nu ook kinderen en de derde wereld moeten gevaccineerd worden. Moest het WHO nooit met die stelling zijn afgekomen was ze ook nooit overal doorgesijpeld.

En ik stel dat de farma veel "verantwoordelijkheid" heeft in dat advies om iedereen te vaccineren. De reden hoef ik denk ik niet uit te leggen.

Hetzelfde met die boostervaccins. Waarom één keer langs de jackpot passeren als je er jaarlijks kan passeren?

Dit is ongeziene kans, de hele wereld (en de vrijheden) afhankelijk maken van uw product. Maar ze zullen ergens wel ongetwijfeld weten dat de goudmijn (corona) ooit wel zal droog komen te liggen.