Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
Ja als ze de komende jaren niet willen doodvallen op straat zit er niet anders op.
High levels of air pollution take a major toll on public health. A study by the Health Effects Institute found that unhealthy levels of PM2. 5 led to roughly 1.42 million premature deaths in China in 2019. Household air pollution from burning solid fuels resulted in an additional 363,000 deaths that year.
Beijing, China suffers from some of the worst air pollution worldwide. ... China is notorious for being a major polluter. Its economic growth in the past three decades has been the fastest among major nations, which is the main factor in why China has extensive air pollution.
Weet zo niet maar heel veel om fier over te zijn kunnen ze precies toch niet voorleggen als je het mij vraagt 
|
Bwah per inwoner had Europa circa dubbel zoveel NOx-doden (enkel door dieselvoertuigen) dan China.
Zou Europa daar fier op zijn?
Citaat:
https://www.dw.com/de/%C3%BCber-1000...ase/a-38849769
Vooral Europeanen lijden
In 2015 stierven volgens de onderzoekers ongeveer 31.400 mensen in China voortijdig aan de giftige stikstofoxide van dieselauto's, ongeveer 28.500 mensen in de EU en 26.700 in India.
Maar: De bevolking in Europa is maar half zo groot als die in China of India. Hoe komt het dat er zoveel doden vallen? Dit komt door de dieselauto's. Dieselauto's worden in Europa als in geen enkele andere regio van de wereld verkocht: in 2014 was het vier keer meer dan in China, vijf keer meer dan in India en meer dan 20 keer meer dan in de VS, Japan, Rusland, Brazilië en Mexico.
|