Discussie: De Oerknal religie
Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2021, 09:07   #162
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dus een opengebloeide bloem is ‘lager’ in complexiteit, dan het zaadje waaruit ze is ontstaan ?
Niet lager dan het zaadje, maar lager dan de cultuur van de microgoden.
Deze hebben het zaadje gecreëerd.
De open gebloeide bloem is hoger, dus emanatie (van hoog naar laag) en evolutie gaan hierin samen.
Citaat:
Analoog is dan dat de hoger ontwikkelde ouders een lager ontwikkeld zaadje/eitje samenbrengen,
zo is het.
Citaat:
dat dan vanuit zijn eenvoudige ontwikkeling opnieuw een hoger ontwikkeld wezen voortbrengt.
Zoiets?
Inderdaad, en zo zijn wij de kinderen van de hogere microgoden en worden later zelf microwezentjes.
Aldus is het cyclussysteem.
Citaat:
Geen enkele reden om jaloers te zijn als iemand mij met die gast vergelijkt, Harrie, ik voel me al heel m’n leven goed in m’n vel en zou voor geen geld van de wereld willen verwisselen met het leven van wie dan ook, hoewel ik ’n beetje twijfel of ik het leven van Hugh Hefner zou afslaan.
Anyway, my life matters.
Mooi als je dat zelf gelooft, want meestens wordt de filmster bewonderd als een moderne godheid, geïdentificeerd met de rol die hij speelt.
Citaat:
Ik denk dat een atoom de kristallisatie is van de kosmische (wils-) kracht tot leven, uitgedrukt in electro-magnetische frequenties, die door hun trillingsdichtheid de materiele bouwstof aanlevert om zich te manifesteren tot eenvoudige structuren en complexe organismen, waarin de god/geest kan emaneren.
Uit het simpelere kun je het complexere en hogere niet verklaren.
Het zeer complexe lichaam van de mens (plus zijn bewustzijn aan denken en voelen en aanschouwen) niet uit de simpele atomen en natuurwetten.
Zoals onze maatschappij draait op ons bewustzijn, zo is dat nog veel meer het geval met ons lichaam dat draait op de super intelligentie van de microgoden.
Dat is een veel betere en veel logischer verklaring dan die van de wetenschap.
En ook komt het heelal dan veel beter in elkaar te zitten met een toekomst in het heelal de sterren om te bouwen tot macro-atomen.
Citaat:

Zonder atomen, geen manifestatie en geen emanatie in de stof.
Synthese dus.
Zonder microwezentjes zouden er geen atomen zijn, en waar komt die emanatie in de stof vandaan?
Dan moet er dus iets hogers zijn, als van buiten erin gepompt?
De echte ware synthese is die van de logica in eenheid met de natuur tot die Geest.
De logica verklaart de natuur, en wordt van zichzelf bewust in de Geest van het denken en ook aanschouwt deze de natuur.
Alle drie zijn eeuwig.
Het is het systeem van Hegel en mijn atoomtheorie is daar de verdere ontwikkeling van.