Discussie: De Oerknal religie
Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2021, 11:30   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Haha, een neurale kortsluiting als gevolg van een foutief geïnterpreteerde aanwijzingen, dat automatisch ook een foutieve oplossing genereert en die ‘eureka’ dan op autistische wijze aan de hele bevolking opsolferen, kan idd een gevorderde beschaving vernietigen.
Het zou kunnen he, dat dat een onvermijdelijk punt is in de dynamiek van intelligente beschavingen.

Destijds hield Carl Sagan vol dat beschavingen misschien systematisch aan hun einde komen na het ontdekken van kernwapens, en dat dat een verklaring was waarom wij niet overstelpt worden van de UFO's.

Het is natuurlijk altijd moeilijk, en ik lijd daar ook onder, om boven de actualiteit uit te stijgen. Zelfs Apocalyps in het nieuwe testament was blijkbaar geinspireerd door Nero als Romeinse keizer.

Carl Sagan zag de koude oorlog, ik zie de virus zotten, de auteur van Apocalyps zag de zotte keizer.

Citaat:
Vandaag zijn de hogepriesters vervangen door virologe kwakzalvers, met dezelfde pretentie tov het klootjesvolk als de windhanen van destijds en hanteren een mediatieke censuurdrang op elke vorm van gefundeerde beleidskritiek, waardoor er nu wsl 500% meer doden zijn gevallen en een onherstelbaar vernietigd maatschappelijk deel, dan wanneer we met échte wetenschappers te maken hadden gehad.
Inderdaad is de bijzonder gevaarlijke wending, in vergelijking met de Farao en dergelijke, de SCHEIDING tussen "raad" en "macht". Uiteindelijk was de Farao zelf ook een god, en als die in zijn botten voelde dat men hem zever aan het wijsmaken was, kon die zeggen "dit gaat verkeerd aflopen, ik beslis anders". En zijn raadgevers aan de Nijl krokodillen voeren.

Maar tegenwoordig hebben we enerzijds de "machteloze" onaanraakbare "hogepriesters van de kwakzalverij" en anderzijds de "machtige" maar officieel totaal onbekwame "heersers".

Die heersers zeggen dus "ik heb wel de macht, maar ben oliekoekendom, ik luister dus naar de wetenschappers". En die kwakzalvers nep wetenschappers kunnen zeggen "ik geef enkel maar mijn goeie raad, en ik mag uit mijn botten slagen wat ik wil, want ik ben een wetenschapper".

Daarnaast krijgen we dan dat die "raadgevende" wetenschappers-kwakzalvers blijkbaar een hoger statuut krijgen vanwege hun aanstelling als raadgevers door de oliekoekendomme heersers, en moeten ANDERE mindere Unterwetenschappers hun bakkes houden of ambras krijgen.

DIE combinatie bestond nog niet. De Kardinalen konden de Paus geen dwingende raad geven, de Paus stond hoger en wist het beter, was zelfs onfeilbaar. De meeste koningen waren Koning bij gratie gods, en waren dus ook gemachtigd om het beter te weten.

Maar wij hebben officiele dommekloten die de macht hebben en onfeilbare raadgevers-kwakzalvers die nergens verantwoordelijk voor zijn, maar aangesteld door dommekloten.

DAT is een bijzonder gevaarlijke tandem.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juni 2021 om 11:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden