Nederlandse Gezondheidsraad geeft fiat voor vaccinatie 12- tot 18-jarigen
Mijn punten van discussie heb ik in het rood gezet.
Uit DS on line van vandaag:
Titel: Nederlandse Gezondheidsraad geeft fiat voor vaccinatie 12- tot 18-jarigen
Citaat:
De Nederlandse Gezondheidsraad heeft het in een advies ‘zinvol en verantwoord’ genoemd ook jongeren tussen 12 en 18 jaar te vaccineren tegen het coronavirus. Dat meldt De Volkskrant. Verwacht wordt dat de Nederlandse regering het advies overneemt, morgen zou daarover een beslissing genomen worden.
De Gezondheidsraad noemt het belangrijk dat de jongeren kunnen bijdragen tot een hogere vaccinatiegraad bij de bevolking, wat de kans op schoolsluitingen en lockdowns verkleint. Bovendien ziet de raad ook directe gezondheidsvoordelen: alhoewel de meeste coronabesmettingen heel mild verlopen bij adolescenten, zijn er in Nederland toch ook 101 jongeren door het virus in het ziekenhuis terechtgekomen. Twee van hen zijn overleden.
|
|