Los bericht bekijken
Oud 30 juni 2021, 02:40   #6
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
[/b]

Dat is net het probleem: MVR bedrijft politiek maar stelt zich niet kandidaat. Dat is ook wat iedereen hem aanrekent! Schoenmaker blijf bij uw leest: het één of het ander... MVR schermt altijd met zijn "recht op vrije meningsuiting". Maar heeft hij dat wel -strikt genomen, deontologisch gezien- in zijn openbare rol als adviseur van de regering?

Néén, lijkt mij! Als privépersoon, natuurlijk, maar niet op zijn Twitter pagina als viroloog-lid van het covid team.

Dat is even verkeerd als een rechter die een Hell's Angel moet vonnissen en tegen die kerel zegt: 'Hoor eens eventjes meneer, vandaag moet ik over u oordelen, maar weet dat ik een bloedhekel heb aan Hell's Angels...'

Wat denk je dat er met zo'n rechter gebeurt? Deze rechter moet onmiddellijk gewraakt worden! Niet meer dan normaal, omdat hij z'n boekje te buiten is gegaan.

Als adviseur van de overheid doet MVR hetzelfde aan de lopende band: z'n boekje te buiten gaan! Een serieuze regering moet hem daarom meteen aan de kant schuiven. Zolang deze regering dat niet doet bewijst zij geen serieuze regering te zijn, simpel!
België is niet uniek mbt corona maatregelen, maar wel met een figuur als MVR, die buiten zijn rol als adviseur aan politiek doet. Dat is eigenlijk schandelijk.