Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2021, 08:41   #27
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.059
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Daar ben ik mij van bewust, daarom ook dat ik een migratiestop wil. Eens we de minderheid in eigen land zijn ziet het er heel slecht uit voor ons.

Nochtans totaal onlogisch want het zijn net de Europeanen die voor de meeste vooruitgang hebben gezorgd. Om maar een voorbeeld te noemen: veruit alle medicijnen zijn door blanken ontwikkeld, dat heeft de levenskwaliteit voor iedereen enorm verbetert.
Tijdens het gouden tijdperk van de islamitische beschaving droegen moslimartsen sterk bij aan de ontwikkeling van de geneeskunst. Ze hielden zich onder andere bezig met anatomie, oogheelkunde, farmacologie, fysiologie en chirurgie. De islamitische geneeskunst borduurde verder op invloeden uit zowel de Oud-Indische als Oud-Griekse geneeskunst.[19] Zo werden 129 werken van Claudius Galenus in het Arabisch vertaald door Hunayn ibn Ishaq en zijn assistenten.

Muhammad ibn Zakar?ya R?zi, ook bekend als Rhazes, was de eerste arts die ethanol gebruikte. Abu al-Qasim al-Zahravi wordt beschouwd als de vader van de moderne chirurgie.[20] Hij schreef onder andere de Kitab al-Tasrif (1000), een 30 delen tellende encyclopedie die tot de 17e eeuw zowel aan islamitische als Europese medische scholen werd gebruikt als lesmateriaal.

Een andere invloedrijke persoon in de islamitische geneeskunst was Avicenna. Van zijn hand zijn de Canon van de geneeskunde (1025) en Het boek van geneeskunde (1027), die eveneens tot de 17e eeuw vast lesmateriaal waren aan islamitische en Europese scholen. Avicenna deed ook belangrijk onderzoek naar infectieziektes, zoals het voorkomen van verspreiding door zieke patiënten af te zonderen, en deed medisch onderzoek.[21][22]

In 1242 was Ibn al-Nafis de eerste die de kleine bloedsomloop en kransslagader omschreef,[23] die de basis vormen van het hart en vaatstelsel.[24] Hij omschreef ook als een van de eersten het concept van metabolisme,[25] en ontwikkelde een nieuw systeem voor fysiologie ter vervanging van de werken van Claudius Galenus.[26]

Andere belangrijke bijdragen aan de geneeskunde van uit de islam waren de ontdekking van het immuunsysteem, de introductie van microbiologie en het combineren van geneeskunde met wetenschap, botanie en chemie

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Gesc...de_geneeskunde
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden