Los bericht bekijken
Oud 3 juli 2021, 11:33   #1
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Belgische autokeuring ...

Toch weer even van verbazing van mijn stoel gevallen.

Ik belde even naar mijn broer of hij de wagen van vader al voor een herkeuring had aangeboden.

Bleek dat je voor een herkeuring in het station van Vilvoorde ook een afspraak dient te maken, hij mag de wagen aanbieden
binnen acht dagen, de afspraak is ondertussen ook al enkele dagen geleden gebeurd.

Nu als gewone werkman die zijn wagen nodig heeft om naar het werk te rijden even alles op een rijtje zetten...

Dus ...
Je laat je wagen keuren en dient enkele niet kritische herstellingen te laten uitvoeren en je krijgt hiervoor 14 dagen de tijd.
Binnen die 14 dagen moet je dus een afspraak versieren bij een garage EN moet je een nieuwe afspraak regelen om de herkeuring te laten uitvoeren.
In dit specifiek geval is er al een wachttijd van 14 dagen voor de herkeuring alleen !
Onze werkman die zijn wagen dagelijks nodig heeft is dit een reusachtig probleem.
Wordt de brave man verondersteld om voor enkele weken een extra wagen te huren om op zijn werkplek te raken?

Hoe pakt een land het aan waar men nog respect heeft voor de werkende mens?

Eerste en vooral geen onmogelijke korte periode van 14 dagen om je wagen hersteld te krijgen maar 2 maand. Ook de verplichting ontbreekt
om een herschouwing uit te voeren in hetzelfde station...

En we kunnen nog wat verschillen aanhalen waaruit duidelijk blijkt dat het hier in België niet gaat over veiligheid op de weg maar eerder over het wegpesten van oude wagens.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 3 juli 2021 om 11:36.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden