Los bericht bekijken
Oud 3 juli 2021, 17:05   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Juist!
En ik kan mij maar alleen aansluiten bij het volgende wat in HLN werd geschreven :
Citaat:
Dries De Preter

Het is nu aan de VB-kiezers om te beslissen.
Ofwel blijven ze voor het VB stemmen, en dan krijgen we in 2024 opnieuw een linkse, belgicistische regering die de Vlamingen verder zal pluimen.
En dan is een zelfstandig Vlaanderen - laat staan een onafhankelijk Vlaanderen - verder weg dan ooit.

Ofwel stemmen ze in 2024 massaal NVA, en dan kan de NVA het confederalisme realiseren - de best mogelijke oplossing voor een land waarin de Franstaligen een veto hebben.
Toch enkele opmerkingen. Ik ken Dries De Preter niet, maar hij spreekt alsof hij niet weet dat de N-VA zelf geen stemmen wil van VB- of moet ik zeggen, ex-VB kiezers. Hij spreekt alsof hij niet weet dat we dit al gedaan hebben, VB'ers die tegen beter weten in N-VA stemden. Je weet wel, toen BDW van "leve Vlaanderen" overstapte naar "leve Belgie" en alle zaken Vlaams naar de diepvries gingen.
Nu klinkt het dan weer, allemaal samen op de N-VA stemmen, voor Vlaanderen... Ik heb het toen tegen schoof gezegd, die stemmen van de ex-VB'ers die de N-VA plotseling niet meer wou hebben, die komen nooit meer terug.