Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal
Op politiek gebied zien we net hetzelfde bij Bart De Wever, hij wordt sinds 2010 3 keer gerold door de Franstalige politici en ziet geen mogelijkheid tot beterschap dan in een gelijkaardig straatje verder te gaan. Alsof er geen andere mogelijkheden bestaan om de onevenwichtige Belgische politieke zaak anders bij de hoornen te vatten. Tja, in die oude richting ligt alleen een politieke afgang in het verschiet.
Hij heeft nog steeds de kans om hier een democratische doorbraak te bewerkstelligen. De tijd hiertoe zal straks ontbreken. Dat hij zich op de vlakte houdt t.a.v. het VB en dat hij niets uitsluit qua VB als de kiezers in die richting gestemd hebben. Dat zou zijn tegenstanders kunnen verontrusten. Meelopers
krijgen immers niets verwezenlijkt.
|
Einstein zegde: echte waanzin is van hetzelfde te doen, en een ander resultaat te verwachten.
Nu is de vraag natuurlijk: is De Wever zot, of heeft De Wever in de grond eigenlijk het resultaat graag ?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat De Wever zot is. De situatie "hou mij tegen of ik doe een ongeluk", en "tja, we hebben niet genoeg stemmen om iets te doen, ze willen niet mee" lijkt mij de zaak die hij verkiest, alles bij elkaar.