Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat
Ik kan maar moeilijk liegen, mijn grote tekortkoming. Voor mij zijn er redenen genoeg om het niet te doen, dus geen reden om te liegen.
|
Eerlijk gezegd, de meeste van uw redenen zijn nogal fragiel. Als je bang bent voor een trombose dan is het risico bij een covid infectie veel en veel groter dan bij vaccinatie ; het niet "eeuwigdurend" vaccineren is gewoon een arbitraire keuze, en uw natuurlijke immuniteit gaat niet "overspoeld" geraken door een vaccin.
Let wel, de kans is heel groot dat je geen vaccin nodig hebt, maar er zijn geen echte redenen, op arbitraire dada's na, om te zeggen dat je ze niet zou willen, op puur sanitair vlak. Een vaccin zou immers gewoon uw reeds bestaande immuniteit boosten, en gaat niet, zoals men kon vrezen, de epitopen die niet in het vaccin zitten, "wissen".
Als zou blijken dat die gebooste immuniteit toch onvoldoende "gepast" is om een nieuwe infectie tegen te houden, wel dan ga je ze opdoen zoals je wilde.
Kortom, hoewel het waarschijnlijk waar is dat je dat vaccin niet nodig hebt, is er geen enkele puur medische reden om ze te weigeren. Het is enkel een kwestie van dada.
Ik zou zeggen: als jij wil afzien van een ziekenhuis opname voor covid, ja. Als je toch denkt dat die eventueel mogelijk zou zijn, dan is het objectief zo dat je wat te winnen hebt bij een vaccin booster.
Dat is anders bij kinderen: kinderen hebben nergens immuniteit voor nodig tegen covid, en de vaccins zijn enkel en alleen maar een (klein) risico. Die hebben quasi nooit een ziekenhuis bed nodig voor covid.
Nog eens: ik kan perfect begrijpen dat je zegt "bof, ik heb geen vaccin nodig, ik ga daar nooit zwaar ziek van worden". Maar dat is het dan ook. Je hebt het niet nodig. Maar het gaat U niks misdoen. Ik ben ook voor het principe van geen geneesmiddelen te nemen die je niet nodig hebt, maar als men nu om 1 of andere reden in een algemeen programma zegt "nie zievere, pilleke pakken" dan zou ik daar geen problemen mee hebben.
Mocht men mij zeggen: "allez, we gaan een bacterie uitroeien, iedereen gedurende 14 dagen anti biotica slikken" dan zou ik daar geen probleem mee hebben, ook al heb ik dat totaal niet nodig.
Er is enkel een ander aspect, waar een vaccin nemen nefast is: dat is als je andere mensen wil kunnen besmetten in een Darwinistische strijd. DAAR kan ik begrijpen dat je niet gevaccineerd wil zijn, want dan ga je minder gemakkelijk anderen infecteren.