Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Het is heel simpel, er zijn maar twee mogelijkheden:
- of er is een grote Franstalige meerderheid in de faciliteitengemeentes die massaal op Franstalige partijen stemt, waardoor die Franstalige partijen daar een ruime absolute meerderheid halen;
- of er wonen nauwelijks Franstaligen in de faciliteitengemeentes en er is een grote Nederlandstalige meerderheid die massaal - en dan toevallig enkel in die gemeentes - op Franstalige partijen stemt, waardoor die Franstalige partijen daar een ruime absolute meerderheid halen, terwijl de kleine Franstalige minderheid in die gemeentes in meerderheid op de Nederlandstalige partijen stemt.
Blijkbaar geloof jij in de tweede mogelijkheid als je beweert dat de meerderheid van de Franstaligen niet op Franstalige partijen stemt. Ik vind die mogelijkheid niet eens serieus genoeg om ook maar te overwegen.
|
Ik geloof in geen van beide gevallen, vermits ik het niet kan bewijzen. En dan hou ik wijselijk men mond.