Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2005, 22:13   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazer
Ik begrijp dat toch niet goed.
Als de bub voorzitter fransdol is/zou zijn, waarom sluit hij zich dan niet aan bij het FDF? Daar heeft hij kans om verkozen te worden, het FDF haalt in gemeenteraden en gewestregering tamelijk wat zetels.
Met de BUB is het schier onmogelijk om ooit verkozen te raken (tenzij de koning wordt vermoord door een kale kerel met een bomberjacket )

Als ik nu concludeer dat hij bijgevolg niet fransdol kan genoemd worden, maak ik dan een denkfout, en zo ja waar zit dan deze denkfout?
Wel, de bubbelclub schrijft zich in in het oude belgicisme van weleer dat de primauteit van de Franse taal normaal acht. Het FDF hangt dit niet volledig aan, daar het zeker niet terugwil naar een unitair België. Juist dat element zint de grote bubbel waarschijnlijk niet.

Ik baseer me op enkele elementen om te concluderen dat Hans I le Grand weldegelijk Fransdol is: eerder op dit forum stelde hij dat de totale verfransing van Vlaanderen in de 19e eeuw een goede zaak zou zijn geweest; ook stelde hij dat Vlamingen die in Brussel wonen en werken maar beter Frans spreken; reeds meerdere malen liet hij zich bijzonder laagdunkend uit over het Nederlands; opperbubbel Hans is voorstander van het uitbreiden van de Brusselse grenzen waardoor de Franstaligen rechten krijgen in een veel groter gebied; en tenslotte ook een concreet elementje: de doorluchtige opperbubbel liet de webstek van de bub registreren onder de Franstalige versie van zijn Brussels adres...

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 7 maart 2005 om 22:16.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden