Los bericht bekijken
Oud 22 juli 2021, 07:58   #170
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat verschil is er omdat men appelen met citroenen vergelijkt.

Ik heb samen met Nederlandse kennissen de vergelijking gemaakt. Puur theoretisch was mijn pension als zelfstandige een pak lager dan het hunne. Ten minste als je de wettelijke pensioenen vergelijkt. Het verschil zit in het feit dat in Nederland in het wettelijk pensioen de uitkering begrepen zit die bijeengespaard werd door verplichtte bijdragen van de werkgever.

Als ik (zoals vele andere Belgen) bij mijn wettelijk pensioen het pensioen bijtelde dat ik gespaard heb via fiscaal interessante VAPZ en pensioensparen was mijn maandinkomen/pensioen merkelijk hoger dan het rijke pensioen van mijn Nederlandse kennissen. En die Nederlandse kennissen waren jaloers op onze Belgische gezondheidszorg.
Het blijft een feit:
België= arm land met rijke inwoners.
Nederland= rijk land met armere inwoners.

PS Vergeet vooral ook niet de zeer zware financiële lasten die veel gepensioneerde Nederlanders maandelijks hebben voor huisvesting. Dat ziet men niet in die pensioenvergelijking.
Heel wat mensen leven gewoon boven hun stand. Ze willen van alles en nog wat. Hun kop wordt ook gek gemaakt door slimme reclamecampagnes die soms zeer dwingend kunnen zijn. Mij goed, maar als men zich iets wil veroorloven dan moet men het kunnen betalen. En anders moet men het niet kopen. En zeker achteraf niet komen klagen en janken.

Men koopt dus dingen die men zich kan veroorloven. Tenzij men zich goed en tot over zijn oren in de schuld wil steken. En de kampioenen op dit vlak hier in de buurt zijn de onder meer de Nederlanders samen met ettelijke Scandinavische landen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden