Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture
Krijgen rokers die longkanker krijgen dan ook een lagere prioriteit? Of veeldrinkers die levercirose oplopen? Of veelvraten die diabetes oplopen? Of skiërs die hun been breken?
|
Ik zou dat eerlijk gezegd normaal vinden, als er voor dezelfde aandoening juist een overbelasting is van de zorg, en men U vraagt om voor die aandoening alles te doen om de ziekenzorg minder te soliciteren.
Ik heb dat al 20 keer gezegd: zolang men U kan verzorgen zonder anderen in het gedrang te brengen, blijft men U verzorgen. Maar als er een te hoge druk komt op die afdeling, en men heeft middelen die maken dat de druk op de ziekenhuizen kan verminderen, en je gebruikt die niet, dan kom je NA die die wel die middelen hebben aangewend maar pech hadden.
Ik was daar ook voorstander van voor de eerste lockdown: ipv een lockdown, afkondigen dat gepensioneerden die zich kunnen afzonderen, dat moeten doen, en als ze dat niet doen, achteraan de de actieve bevolking zullen komen voor verzorging. Dan kiezen ze zelf of ze voorzichtig zijn of niet he.