Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior
Oeps! Sorry, was halverwege uw antwoord in slaap gevallen  ...
Die schaarse ziekenhuisbedden, dat gaat misschien op voor Frankrijk maar niet voor België hoor.
UZA: Covid-afdeling leeg, Imelda Bonheiden: leeg, Sint-Jan Brugge: 3 oudjes, UZ Jette: 10 Covid-bedden,...
|
Zoals ik zeg, als je erop gokt dat je geen plaats nodig zal hebben, of er plaats zal zijn, dan ben je totaal vrij in mijn aanpak. En gok je verkeerd, wel tant pis.
Wat niet opgaat, is van tegelijkertijd te eisen dat men zal verzorgd worden wat er ook moge gebeuren, en voor de rest denken dat je kan doen wat je wil. Omdat de ziekenhuis capaciteit beperkt is.
Voor mij lijkt het een normale regulering van "vraag en aanbod" te zijn, vermits het niet via een prijs mechanisme gaat, dat het via een "risico" mechanisme gaat. Wat ik totaal verkeerd vind, is om dwangmaatregelen uit te vaardigen. Maar het is wel misschien illusoir van te denken dat men zomaar vrij zijn ding kan doen en de ziekenhuis capaciteit "maar moet volgen" terwijl die fysisch begrensd is. Het lijkt mij dan logisch dat men die beperkte capaciteit in de eerste plaats toekent aan dat deel van de bevolking dat PROCENTUEEL GEZIEN het minste die ziekenhuis bedden nodig heeft, zo bedient men op de MEEST EFFICIENTE MANIER het grootste deel volk.