Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2021, 17:54   #1
Walvader
Parlementslid

Standaard Een vraag van iemand op FB

Tekst is dus NIET van mij:

Ik zit met een klein vraagje. Heeft iemand hier soms een antwoord op?
Op amper enkele weken tijden lieten wereldleiders als Macron (Frankrijk), Johnson (UK), Merkel (Duitsland), Draghi (Italië), Benett (Israël), Trudeau (Canada) en Biden (US) dat de prik weliswaar nog steeds vrijwillig is, maar eigenlijk ook moreel verplicht, en dat zij eigenmachtig, zonder enig parlementair debat, eigenlijk willen:
a) dat er sterke reisbeperkingen komen voor de ongeprikten;
b) dat ongeprikten binnenkort uitgesloten worden van onder meer bars, dancings, hotels, restaurants, wedstrijden, culturele happenings en festivals binnen en buiten, winkelcentra, zwembaden en mogelijks ook openbaar vervoer - een negatieve test zou dan niet meer volstaan;
c) dat werkgevers het recht krijgen ongeprikten te ontslaan (eerst in de zorg en het onderwijs, maar dan ook bij de rest);
d) dat het noodzakelijk wordt om tegen september of ietsje later alle twaalfplussers in te spuiten (en op termijn wellicht de zesplussers, en dan de zesmaanders);
e) dat het streefdoel niet langer is, om alle risicogroepen te vaccineren, of de zorgcurve te flattenen, of te zorgen voor een groepsimmuniteit van 70%, maar om een vaccinatiegraad van 100% van de bevolking;
f) dat toekomstige lockdowns en overlijdens de SCHULD zijn van de ongeprikten en van wie enige twijfels uit over de spuit.
En dit terwijl al de landen die hierboven zijn aangehaald, momenteel dagelijks minder dan één persoon per miljoen hebben die overlijdt met covid. Dat is 0,0001 % van de bevolking.
Maar mijn vraag nu is de volgende: is het niet overduidelijk dat hier een duidelijk SCRIPT speelt, namelijk een dreigende boodschap en zeer concrete uitsluitingsmechanismen die tegelijkertijd in al die belangrijke staten wordt uitgesproken door de politieke leiders, zonder rugdekking van het parlement, en dus zonder enige rugdekking van de bevolking? Dit lijkt uiterst gecoördineerd en gedisciplineerd te verlopen. En honderd procent ondemocratisch ook. Of mis ik iets?
Mijn vraag nu is de volgende: naar WIE of WAT luisteren Macron, Biden, Trudeau, Draghi, Merkel, Bennett (en binnenkort wellicht Rutte en De Croo/FvdB) dan als ze zo'n extreem zwaarwegende uitspraken doen? Aan wie geven zij rekenschap af? Wie legt hen de woorden in de mond?
Ik ben ook maar op zoek naar wat verheldering, hé...
Eeuwige lof voor wie het meest concrete én geloofwaardige antwoord kan geven.
Dank voor uw aandacht!
Walvader is offline   Met citaat antwoorden