Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je kan op twee oren slapen, Bruno. Een hereniging met Nederland zit er niet in. Hoogstens een confederatie zodat Vlaanderen niet in een gelijkaardig straatje terecht komt als met Wallonië.
Johan Sanctorum heeft gelijk.
https://sanctorumblog.wordpress.com/...r-liever-niet/
|
Lijkt wel door een kind geschreven. Vooral het hoofdstuk Heineken en frikandel dan. En geloof het of niet, ik vind satékroketten wel lekker, maar ik denk niet dat in een dergelijk land een sterk centralistische culinaire eenheidswet gaan krijgen teneinde het nationalistische gevoel te stimuleren. Kroketautomatieken en Hollandse snackbars in ieder dorp ten koste van Belgische restaurants en frituren. En zoiets is voor dhr. Sanctorum een serieus argument ofzo. Culinaire zelfmoord voor Vlaanderen zegt hij zelfs. Man toch...
En dan nog, men hoeft niet enkel lacherig te doen over Nederland op dat vlak. In de bakcultuur is het zeker geen prutsland. Er zijn ook in Nederland culinaire lichtpuntjes, ook al staan ze er niet om bekend en weten ze het van zichzelf.
Voor mij heeft hij juist argumenten pro-Groot-Nederland gegeven, als dit de oppositie ertegen is.
Zelfs BDW moest het bovenhalen op NPO1 en heeft enkel lacherig gedaan over de cultuur van de noorderlingen. Een erg foute zet als je in het noorden gaat praten over de hereniging. Hij kwam immers niet lang aan bod en heeft de noorderlingen niet kunnen charmeren op die manier, he?
Oh ja, in vind Heineken niet slecht, maar de pils moet het van de nasmaak hebben. Het is vooral in de Randstad een populair merk, maar zeker niet overal. Van de tap is het ook veel lekkerder dan van die groene flesjes (wat al een gek idee is ten nadele van kwaliteit). Ik zou niet snel Heinekendrinker worden, maar kom op zeg. Je gaat er ook niet dood van als je het probeert. Ook in Vlaamse supermarkten kan je Heineken en fritessaus (ook in ieder frituur zowat met veel liefhebbers) krijgen, trouwens. Geen woord over andere Nederlandse bieren of de Vlaamse bieren waar graag op gekapt wordt als Maes of Jupiler. Maar goed, ik ben erin getrapt.