Dat is ook de bedoeling. In de regel nabij een af-/oprit.
Maar als je een Tesla thuis vol genoeg laadt zul je voor een buitenlandse reis pas je eerste Tesla-Suc aandoen buiten België.
Een goede EV heeft toch degelijke navigatie met laadpunten die zegt waar je best kunt laden onderweg naargelang je batterijstand?
Dat doet niemand daarom dat jaarlijks laadonderzoek in Nederland. Toch eens lezen. Uiteraard zijn er altijd minder tevredenen over de evolutie van het laadnetwerk. Maar dat hangt ook van zijn EV af, en die kiest nog altijd de rijder.
Voor een degelijke EV mag dat geen groot probleem zijn, anders wordt die niet of amper verkocht hé. Bij degelijke hotels of verblijf die je boekt kijkt men eens na of die enkele laadpunten hebben. In 2021 zou ik dat vreemd vinden dat hotels dat niet hebben of aanbieden aan hun klante. Het is maar een verbeterd stopcontact hé dat traag laden aan 230V*16A of 3,7 kWAC.
Nissan bood zelfs een ICE-Nissan aan toen de Nissan Leaf een klein batterijpack had en amper 150 km max rijbereik had. Dat is bijna 10 jaar geleden... Die tijden zijn dus al een heel tijdje achter de rug.
Selecteer je specifieke EV (en snelheden)
hier voor verre reizen in Europa. Geen probleem die verre reizen met een EV lijkt me.
Ik mag toch wel aannemen dat die snellaadpunten echt bestaan.
Het is toch wel ergens vreemd dat er nog altijd meer ICE zonder brandstof kunnen vallen dan EV. Hoe verklaar je dat?
Hoe verklaar je de oorverdovende stilte op deze draad?