Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2021, 16:05   #8
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Zelden zoveel onzin in 1 artikel gelezen. Als ik tijd en goesting heb zal ik nog wel wat meer in detail gaan maar zijn premisse is fundamenteel fout: hij denkt dat het aanvaarden van Corona puur door kapitalistische motieven is gestuurd. Wat die kerel niet schijnt te begrijpen is dat het niet aanvaarden van enige doden in essentie neerkomt op het stopzetten van ons normaal dagelijks leven op een nog veel meer ingrijpende manier dan wat we nu gezien hebben. In essentie wordt ons sociaal leven dan terug gebracht tot een absoluut minimum. Ik wil dat niet en dat is helemaal niet gebaseerd op kapitalistische motieven.

Welzijn/gezondheid is meer dan het redden van mensenlevens omdat er tegenover het redden van een mensenleven ook een kost staat. Dat kan puur financieel zijn (medische ingreep) maar ook op vlak van welzijn (vrijheidsbeperkende beschermende maatregelen invoeren). De slinger volledig doen doorslaan naar het redden van levens doet de levenskwaliteit op maatschappelijk niveau niet toenemen.

Wat een draak van een opinie. Waanzinnig als je er verder over nadenkt.

Laatst gewijzigd door alpina : 3 augustus 2021 om 16:06.
alpina is offline   Met citaat antwoorden