Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem
Met het door iedereen gekende en door alle andere luid uitgedragen cordon sanitair geldt natuurlijk hetzelfde voor de VB stemmers. Het is de evidentie zelve dat deze VB stemmers, wetende dat hun partij nooit of te nimmer in een coalitie zal terecht komen, in volle bewustzijn akkoord gaan met wat de anderen bedisselen.
|
Nee, ze gaan daar niet mee akkoord natuurlijk, maar ze hebben het equivalent van lege zitjes. De mensen die voor het VB stemmen, verdelen hun stem NIET over de andere kiezers, zoals blanco stemmers wel doen.
Het is dank zij een groot VB dat al de rest moet samenhokken in een monster coalitie, en het bestuur dus belabberder en belabberder wordt, want uit die hutsepot is geen lijn meer te trekken.
Citaat:
Het enige verschil dat er is, is dat VB stemmers een racistisch signaal geven. Bewuste blanco of ongeldig stemmers of thuisblijvers hebben het fatsoen dat racisme ook nog eens te verwerpen.
|
Dat is nu juist wel een van de dingen die prima is aan het VB. Zich niet laten vangen aan het discours van de raciale superioriteit van anders-gekleurden, en eigen volk eerst promoten. Maar het is enkel het discours dat de moeite is, want niemand maakt zich de illusie dat mochten die ooit aan de macht zijn, er daar niet veel van in huis van komt. Volgens mij gaan moslims bijvoorbeeld nooit vogelvrij verklaard worden, ZELFS met het VB als grootste partij en aan de macht. Ik maak mij dus geen illusies over wat die zouden realiseren, maar het discours is wel goed en het blijft zuiverder omdat het niet aan machtsdeelname moet getoetst worden.
Het is trouwens nogal racistisch om te zeggen dat je BLANCO gaat stemmen he