Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian
hmm
is uw stelling dat Covid uniek is transmissie na vaccinatie? Eens opzoeken of dat zo is.
|
Nee, dat is mijn stelling niet.
Mijn stelling is dat net exact die elementen die een onderscheid maken tussen vaccinale resistentie en AB resistentie afwezig zijn bij het corona gevaccineer.
Citaat:
Zo had ik het eerder ook begrepen. Dit is m.i. toch niet een soort van "speciale situatie", toch zeker niet uniek aan covid.
|
Ik spreek niet over een speciale unieke situatie. Dat is een stroman die jij uitvindt. Ik zeg dat de 3 elementen genoemd in uw artikel, die de reden zijn van minder vaak vaccinale resistentie dan AB resistentie, niet aanwezig zijn bij het covid gebeuren.
Citaat:
mbt Prophylactic treatment, volgens mij leest ge er iets in wat er niet staat? Prophylactic treatment is louter op het individuele niveau. Uiteraard is voorkomen beter dan genezen, ook voor resistentie.
|
Begrijpt ge dan niet wat die tekst zegt ? Die zegt dat een van de redenen waarom vaccins minder vaak resistentie veroorzaken, erin bestaat dat de "behandeling" NIET gebeurt op een patient met hoge virale load, want profilactisch, terwijl een AB behandeling gebeurt op een patient MET hoge virale load (want reeds goed ziek).
Maar als je natuurlijk mensen gaat vaccineren die en masse besmet geraken voor het vaccin "up and running" is, dan is dat aspect dus niet meer geldig.
En dat is exact wat we doen door de in grote getallen besmette jeugd te vaccineren, of jeugd die pas gevaccineerd is laten besmet te worden.
Dat is NIET het geval met de meeste andere vaccins waarbij er GEEN grote getallen besmetten zijn die gevaccineerd worden, of pas gevaccineerden die besmet geraken, en DAT was precies een van de redenen voor lage resistentie opbouw tegen vaccins.
Citaat:
Allé, om het simpel te houden, als ge behandeling doet na symptomen, dan is er extreme selectiedruk op een reeds grote populatie pathogeen in het lijf.
|
Juist, en is de kans dus wat groter om daar een resistente variant in te hebben.
Citaat:
en dat voor elke individu apart. Terwijl, voor vaccin's, als ze zelfs maar 1% lagere transmission veroorzaken, is de selectiedruk al lager.
|
Nee, dat is het helemaal niet. Het idee is dat binnenin een individu (
want het is BINNENIN het individu dat resistente varianten geselecteerd worden, niet bij doorgave he), bij een profilactisch geplaatst vaccin, ttz, de vaccinale immuniteit is up and running VOOR dat individu in contact komt met het virus, die immuniteit er tevens voor zorgt dat de populatie virussen binnen het individu klein blijft en dus niet veel kans heeft om, in tegenstelling tot een grote populatie virussen, enkele ontwijkende varianten te hebben.
Maar als je besmet wordt kort voor of na vaccinatie, dan ga je WEL een grote populatie virussen in uw lichaam hebben tegen dat uw vaccin werkzaam is, en ga je in het zelfde geval zitten als met AB. De selectie gebeurt dan op een GROTE populatie virussen, en is efficient.
Hetzelfde heb je als vele individuen toch nog ziek worden terwijl ze gevaccineerd zijn. Daar ook, gezien ze toch nog ziek worden, hebben we een grote populatie virussen in dat individu, en dus ook weer een efficiente selectie op een groot aantal virussen.
Als je dat doet met VEEL volk, dan wordt de kans reeel dat er daar ene een ontwijkende virus van gekweekt heeft, en als veel van die gevaccineerden besmettelijk zijn, is de kans ook serieus dat die dat doorgeeft en het geselecteerde virus dus kan propageren buiten die ene patient.
Dat is nu eens exact de situatie die we aan het veroorzaken zijn:
we zijn vaccins volop aan het toedienen aan mensen die geinfecteerd zullen zijn tijdens de "upramp" van de immuniteit, zonder dat ze wachten om volledig immuun te zijn alvorens het virus op te doen ;
die vaccins zijn redelijk lek, en vele gevaccineerden worden symptomatisch ziek.
Met andere woorden, we hebben ENORM VEEL VOLK dat rondloopt met HOGE VIRALE BELASTING en een vaccinale selectie op die grote virale load. Bovendien zijn vele van die mensen zelf besmettelijk. De kans dat er dus ene tussen loopt die "de goeie variant" gaat uitvinden, en die dan ook weer doorgeven, is vrij groot. Net zoals bij AB die massief genomen wordt op een grote bevolking zieken.
En tenslotte: deze vaccins werken op een enkel proteine, in plaats van een ganse reeks, waardoor weinig mutaties wel degelijk flinke resistentie kunnen veroorzaken.