Los bericht bekijken
Oud 8 maart 2005, 16:40   #3
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Verdeel en heers. Voor mij is de wereld een oorlogstafereel tussen arm en rijk. Er zijn overal armen. Van de strijd van de vlaamse armen een vlaams natrionalistische strijd maken is volgens mij onszelf beperken. De armen en hun organisaties moeten volgens mij niet proberen om de globalisering tegen te gaan - ze moeten zelf ook gaan globaliseren. Vakbonden van bij ons moeten via netwerken in interactie gaan staan met vakbonden uit het zuiden. Meer sociale rechten in het zuiden = hogere lasten ginder = minder migratie naar hier = betere concurrentiepositie voor onze bedrijven = meer werk en minder armoede bij ons.

Zo zie ik het dus eerlijk gezegd

maar van de punten die je aanhaalt
Citaat:
* Tegen de yankeepolitiek van de kakkerlak Bush en tegen amerikanisering in het algemeen.* Tegen sociale afbraak en het wilde kapitalisme.
akkoord natuurlijk. Ik zou zeggen - tegen het amerikaans cowboy-kapitalisme.
Citaat:
* Tegen de politiek die Pisraël voert.
Tuurlijk
Citaat:
* Tegen het belgisch koningshuis
Neen - niet dat ik zo n fan ben van het koningshuis maar als het erop aan komt te mobiliseren voor betogingen - natieonale acties enz zijn onze vlaamse leeuwkes doorgaans veel minder sociaal en veel minder geneigd tot solidariteit. Ik wou dat het anders was maar jammer - we zijn nu eenmaal een van assertiviteit verstoken volk. Voor de frontvorming die je voorstelt hebben we de walen nodig. Doen we het zonder hen dan blijven we in vlaanderen een marginale minderheid.

Achter je eerste drie punten sta ik dus achter
ik weet zeker dat zelfs Abou jaja daarmee akkoord zal zijn
de vraag is wil sociaal rechts op de barricades kruipen met de AEL bvb
De vraag is

Hoe lang laten we ons nog verdelen

links tegen rechts. de witten tegen de zwarten de roden tegen de gelen de groenen tegen de blauwen. de hutu s tegen de tutsi s de marokanen tegen de turken de vlamingen tegen de walen

er zal pas iets veranderen wanneer wij allemaal stoppen met elkaar te beschuldigen en allemaal aan 1 en t zelfde zeel trekken.

Globaal gezien zijn wij de armen numeriek de baas
Wij kunnen niet onderdrukt worden tenzij wij door onszelf te laten verdelen in allerlei etnische en culturele en politieke kampen er zelf voor kiezen om ons te laten onderdrukken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 maart 2005 om 16:43.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden