Los bericht bekijken
Oud 6 augustus 2021, 19:02   #256
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Heb in juli zonder problemen 3 vluchten kunnen doen en nu reeds voor september geboekt dat was enkele maanden geleden niet evident zonder covid.safe. Zodra Azië en Amerika vrij zijn zit ik op de eerste vluchten maar dat gaat niet zonder covid attest en dat stoort me geen bal. Vrijheid zoals vroeger is een utopie. Trouwens absolute vrijheid heeft nooit bestaan.
Wat je nu doet is een beetje rond de pot lullen eh..

Dat er geen absolute vrijheid bestaat besef ik.. altijd zijn we gebonden aan x aantal wetten, al is het maar zwaartekracht. Wat uw rondreizen betreft, ben ik blij dat ge het weer kunt, want een nog zuurdere gipsy lees ik liever niet.

Maar daar ging het mij niet over.. ik stel namelijk vast dat er geen enkele reden is om mensen hun vrijheid in te perken, want het virus doet gewoon waarvoor het gemaakt is: zich voortplanten. En wat je als mens ook doet (tenzij het virus verdelgen, maar dat hebben we niet gedaan): het haalt niets uit, want het virus blijft zich voortplanten. Je kan het wel tijdelijk een halt toeroepen met een lockdown, maar dat werkt enkel maar zolang die lockdown duurt. In theorie dan wel, want in praktijk zijn er ook besmettingen in gemeenschappen die in lockdown leven.

Dus nogmaals: er is geen enkele sanitaire reden om niet-gevaccineerden hun vrijheid te beperken. Het gaat voor u en alle anderen zelfs geen verschil maken indien iedereen 100% gevaccineerd werd/wordt. Het virus zal overleven via mutaties. En als dat gebeurt bij een volledig gevaccineerde bevolking, heeft je vaccin geen zin meer. Vanuit dat standpunt kan je maar beter wensen dat enkel risico-gevallen gevaccineerd worden. Maar gij wilt dat iedereen gevaccineerd wordt, omdat ge in de illusie leeft dat ge dan terug vrij zult kunnen rondreizen.. Dat is immers wat ze u beloofd hebben eh.. het rijk der vrijheid en shit.

En dat "vrijheid zoals vroeger" een utopie is.. wel ja.. daar moet je mij niet voor bedanken. Gewoon in de spiegel kijken en naar alle anderen die juich(t)en voor de maatregelen. Want 't best van al: voor die beperking van vrijheid heeft het virus NIET gezorgd eh.. enkel de menselijke idioterie.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden