Discussie: materialisme
Los bericht bekijken
Oud 8 maart 2005, 18:26   #7
Luc Versteylen
Vreemdeling

Luc Versteylen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Maar gelooft u dat een partij werkelijk een boodschap kan brengen in het leven van de mensen ? Want door zich met de demokratische mallemolen in te laten, is tenslotte toch ook uw beweging verloren gegaan ? Waarom zouden wij geen voorbeeld aan de Dinaso-beweging nemen ?
Als grote bewonderaar van Joris Van Severen, en doordrongen van de Groot-Dietsche-gedachte, ben ik op mijn 15 jaar toegetreden tot het geheime VERDINASO. Ik heb op mijn 16 bij zijn opvolger, Graaf Van Limburg Stirum, in het beukenbos van zijn kasteel, na het zingen van de 6de strofe van het Wilhelmus en onder de klanken van de 5de van Beethoven met volle overtuiging de 17 provincies één voor één fier bij name genoemd. Wij waren herkenbaar aan onze zwarte dassen.
Toen wij moesten kiezen tussen onze priesterroeping en die 17 provincies hebben wij met z'n vijven dan maar voor de Jezuiten-provincie gekozen.

Ja, een partij kan een boodschap brengen in het leven van de mensen.

Neen, de democratie is géén mallemolen, ze is ook héél gevaarlijk. De moordenste totalitaire regimes uit de geschiedenis, (tegen één daarvan ben ik trouwens als jong-VERDINASO in het verzet gegaan) zijn democratisch verkozen.