Los bericht bekijken
Oud 9 augustus 2021, 10:22   #2
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Ik zie op het eerste gezicht twee problemen bij de bevraging zelf ( er zullen er nog wel meer zijn) :
1. de bevraging gaat uit van de regering - bij uitbreiding van de Vivaldi-coalitie - en niet vanuit het parlement, alle volksvertegenwoordigers. De oppositie wordt zo buitenspel gezet. De vraagstelling zal daarom altijd Vivaldi-gestuurd zijn, ook worden er experten, politologen en uniefs bijgehaald.
2. het feit dat ook behalve burgers middenveldorganisaties, academici en lokale besturen antwoorden, is de zaak vervalsen, want die middenveldorganisaties en lokale besturen bestaan zelf uit burgers, waardoor die een dubbele inbreng hebben.
3. Als men nog niet op voorhand durft vastleggen wat men met de bevraging gaat doen is dit niet meer dan een peiling, maar dan eentje georganiseerd door de Vivaldi-club. Valt het tegen voor de club dan zal men hetvals een fait divers kunnen beschouwen. Valt het mee dan zal men van bovenuit er alles aan doen om het als een bepalende zaak af te doen.

Verder vraag ik me af of men per regio zal durven vragen naar de mogelijkheid van een confederatie (zelfs met een andere staat), naar het onafhankelijkheidsstreven, naar het respecteren van de andere regio's naar zulk een streven vanuit een regio, naar de eventuele wens van de Duitstalige gemeenschap om terug aan te sluiten bij Duitsland, naar de wens van de Franstaligen om eventueel deel uit te maken van de Franse republiek, naar de mogelijkheid om van Brussel een door Europa geleide stadstaat te maken.....
Vul gerust aan.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden