Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
Wat Demarez uitkraamde was gewoon ongepast. Dat de VRT daar tegen reageert en hem een uitbrander geeft is zoals het hoort. Maar verder hoeft het voor mij niet te gaan. Nu toch niet. Uiteraard, mocht hij “volharden in de boosheid” en opnieuw onnozel gaan doen dan zitten we in een totaal ander scenario.
|
Het is blijkbaar geen ‘slip of the tongue’ maar zit ingebakken in een deel van de Sporza redactie.
https://www.demorgen.be/nieuws/de-sp...jden~be13d59e/
Citaat:
“Ik had niet het gevoel dat ze mijn getuigenis ernstig namen. Na afloop hoorde ik nooit meer iets over een mogelijke opvolging van de zaak. Ik schrok wel toen ik het audiofragment van Demarez en zijn collega’s hoorde: een van de medewerkers die in dat fragment aan het woord komt, maakte in 2014 ook al seksistische opmerkingen. Ik liet het destijds weten aan hr, maar hij kon er dus mee doorgaan.”
De vrouw die meer dan vijftien jaar voor de VRT werkte, kreeg evenmin steun toen ze de problematiek aankaartte. “Hr deed er niets aan, de dienst Welzijn negeerde het gewoon. Ze vonden dat allemaal ‘heel erg’, maar daar bleef het bij. Ik wil er wel op wijzen dat het niet om een meerderheid gaat. Er waren heel wat fantastische medewerkers, maar het gaat over die enkele ‘grappenmakers’ van de redactie. Zij gaan regelmatig over de schreef.”
|