Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Het stigmatiseren van de andere of van andere groep is nog een archaïsche overblijfsel van het primitieve 'wij-zij' gevoelen. Die tijd is voorbij. Er is geen 'wij' of 'zij' meer. De tijd van de 'grote verhalen' is voorbij. Meer nog, gezien de toestand van de aarde, ons aller woonst, is het voor ons allemaal pompen of verzuipen. Tenminste, zo laat het zich aanzien aan de meer dan zekere klimaatshift. Tous ensemble zal het moeten worden of wij zullen binnen een niet eens zo lange tijd niet meer zijn.
Toegegeven, afgeven op het Blok of op een andere partijdis in passant een aangenaam tijdverdrijf, maar eigenlijk allemaal futiel geworden gezien den nakende catastrofe. Maar... we hebben het misschien nog in de hand indien we er ons allemaal voor gaan inzetten.
|
Ik hoor en lees nu reeds een paar jaar dat het 5 na 12 is. Maar iedere keer moet ik even daarna lezen en horen dat we het tij nog kunnen keren. Wat is het nu ?
Ik denk dat ze dat tij vooral gaan willen keren door alles wat duurder te maken. Als alles wat duurder wordt gaan mensen nog meer doen om aan geld te geraken en aldus nog wat meer het milieu belasten.
In plaats van benzine of brandstoffen duurder te maken werk met quota. Geef iedereen recht op x aantal liter benzine per maand. Geef iedereen recht op x aantal vlieguren per jaar.
Maar neen ...dat zal men niet doen.
Allemaal dikke zever oorzaak en oplossing zijn anders heel simpel.
We zijn met veel te veel op de ze planeet. Alleen het aantal mensen beperken tot 1 miljard zou nog iets kunnen veranderen. Al de rest zijn een druppel op een hete plaat.
Ga mensen belasten op hun aantal kinderen in plaats van ze er voor te belonen.