Los bericht bekijken
Oud 10 augustus 2021, 11:22   #390
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nu het geschreeuw in West-Europa wat bedaard is… wat heeft het Hongaars parlement eigenlijk beslist: dat de voorlichting aan de kinderen omtrent “anders geaarden” beter aan de ouders wordt toevertrouwd dan aan publieke instellingen zoals het onderwijs. Dat vind ik niet eens zo vreselijk. Worden homo’s en lesbo’s daarmee dan mishandeld? Neen toch?
Daar kan ik me volledig bij aansluiten, en terwijl we bezig zijn: zouden we niet beter het hele onderwijs de overheid uit handen nemen? De vrije markt kan er goedkoper en zowel didactisch als pedagogisch beter in voorzien, en vooral: volgens de wensen van de ouders, in plaats van volgens de vooroordelen van een stelletje bureaucraten. Naast de markt kan veelal ook het gezin dat.

Goede leerkrachten zullen er wel bij varen, slechte zullen verbeteren of een leukere baan vinden. En iedereen zal meer geld overhouden, behalve de ambtenaren in het Ministerie van Onderwijs. Die zouden eens iets nuttigs moeten gaan doen.

Als Hongaars niet zo'n moeilijke taal was, ik zou nagaan of er nog meer tekenen van gezond verstand in dat land zijn, en of er voldoende zijn om mijn zoveelste emigratie te overwegen.